Regulátory pro MČR Stock na závodech na půjčení PDF Tisk Email
Napsal Zdenda Beneš   
Čtvrtek, 13 Květen 2010 11:13

2010_mcr_stockPatriot kategorie Stock v rámci MČR Ivoš Gombík nabízí pro všechny skvělou možnost vyzkoušet v rámci MČR jízdu s jednotným regulátorem, a to ZDARMA!

 

Již tuto sobotu, tedy 15. května, začíná letní Mistrovství republiky Electric track v Trutnově. Opět se pojedou dvě kategorie – Modified a Stock. A právě v kategorii Stock se pro letní sezónu změnila pravidla, která určitě přispějí k vyrovnanosti a tím větší zábavě při řízený modelu, který nepojede pro mnohé smrtící rychlostí. Tím pravidlem je jednotný regulátor, byl zvolen SpeedPassion Cirtix Stock Club Race. Tento regulátor využijete na závodech po celé republice díky seriálu SpeedPassion Challenge, kde se jede stejná kategorie.

Vy, co byste si chtěli jízdu s tímto regulátorem vyzkoušet a zúčastnit se tak závodu Mistrovství republiky a přitom regulátor nemáte, máte možnost si regulátor od Ivoše Gombíka bezplatně vypůjčit a závod absolvovat!

Pokud byste potřebovali bližší informace o půjčení, můžete napsat do diskuze pod článkem, regulátor bychom vám na závodech v Trutnově pomohli nainstalovat do modelu a nastavit.

Závody v Trutnově se pojedou za každého počasí, pořadatel zajistil i halu pro případné odjetí závodu na koberci! Přihlášky a další informace o závodě najdete zde.

Těšíme se na všechny v sobotu a nebojte se jednotného regulátoru v kategorii Stock, bude to dobrá zábava!

Komentářů
Roman Krejčí  - Dvoukolky   |Author |17.05.2010 09:27:43
avatar Faktem je, ze pokud se nebudou v MCR jezdit dvoukolky, je to pro mne pase a deleni na stocky, modifiedy mi prijde zbytecne, porad je to jedno brdo
David Čermák  - no   |Registered |17.05.2010 12:07:10
jezdit s gt neni marný nápad.Pokud jde o předepaný regulátor tak s tím nemám problem,jen ja jak psal brutus mělo by to spadnout pod nějaké řízení nebo předepsat nějaké hodnoty.což je asi taky složité.Takže budme rádi že Ivo udělal alespon tento krok
Ivo Gombík  - zbytek textu   |Registered |17.05.2010 08:45:04
Obávám se, že snaha najít a předepsat podobně výkonné regulace by byla trochu technicky problematická jak ze strany původního výběru, tak i kontroly na samotných závodech. A obávám se, že by se rozproudila možná ještě vetší diskuze. Zažil jsem, kdy se na závodě v kategorii Stock rozmotávali kotvy motoru aby se zjistilo, jestli má 17 závitů. Zároveň vím, že do krabičky jednoho regulátoru jde vložit vnitřnosti jiného, bez toho aby to bylo na první a možná i druhý pohled patrné. Tak že si nedělám iluzi o absolutně vyrovnané kategorii a to, že někdo nebude zkoušet vymyslet pro sebe určitou výhodu.

Tak jak jsem napsal v úvodu máte všichni možnost podílet se na technických pravidlech RCAČR. Stačí jenom využít a dodržet k tomu stanovená pravidla. Třeba při tom zjistíte, že není jednoduché se domluvit už jen v rámci klubu ;-)).
Ivo Gombík   |Registered |17.05.2010 08:37:30
Ahoj Honzo,
(původně jsem začal tento příspěvek psát na otázku Jana Havlíčka ...Ivo rozhodl … no než jsem to dopsal přibilo pár dalších příspěvků, ke kterým se snad taky vyjadřuji)
samozřejmě, že Ivo nemůže v rámci RCAČR jen tak něco rozhodnout, nebo přikázat.
Pravidla pro MČR navrhuje předseda sekce a dává je na schválení a případné doplnění odborné komisi. Odbornou komisi tvoří lidé, které jednotlivé kluby za svůj klub navrhly (každý klub, který je členem RCAČR může do každé sekce RCAČR navrhnout jednoho člověka ze svých řad jako člena odborné komise). No a proto každý má možnost ovlivňovat technická pravidla v rámci MČR. Stačí když svůj názor prosadíš u Vás v klubu a Vámi zvolený zástupce je navrhne v rámci odborné komise a ta je schválí.
Já jsem členem odborné komise za RCA Kladno. A svoje návrhy nebo připomínky většinou konzultuji s členy našeho klubu.
Na začátku byl návrh na letní MČR bez kategorie Stock. S logickým odůvodněním, že tato kategorie příchodem nových regulátorů přestala být kategorií Stock ale jenom obměna kategorie Modified.
Proto mi zbyla možnost souhlasit s tím, že se kategorie Stock v létě nepojede, nebo nesouhlasit. Jen to nesouhlasit pro mne znamená, že člověk by měl udělat návrh a ne jenom říct já nesouhlasím, že se kategorie Stock nepojede. Samozřejmě udělat návrh v dané situaci není nic lehkého a bylo mi jasné, že budu po zásluze potrestán.
Mé rozhodnutí vycházelo z toho, že jsem chtěl aby se využila technika, kterou je možno použít i jinde než na závodech MČR a která by kategorii Stock vracela tam kde původně byla. S tímto regulátorem jsem měl možnost se svézt a vycházel jsem z osobních zkušeností. Proto, že mi bylo jasné, že se strhne řada protestů a některé typu „No to si musím kvůli MČR kupovat nový regulátor“ a že by zněli hlasy, že vlastně RCAČR prosazuje jednoho dovozce učinil jsem návrh, že proti protestu mé peněženky (o manželce ani nemluvím) nabídnu možnost půjčení těchto regulátorů a to bezplatně.
No a zřejmě můj návrh byl odbornou komisí akceptován. Tak že odpověď je, že jsem nevybral ale udělal návrh.

Jen pár slov proč jsem chtěl kategorii Stock v rámci MČR zachovat. V posledním roce se kategorie Stock v rámci MČR zúčastňovalo víc lidí než kategorie Modified, tak mi nepřišlo zrovna nejlepší tuto kategorii zrušit bez náhrady. Samozřejmě, že jsem věděl, že to může být marný pokus vzhledem k předpokládané nevoli ale přišlo mi lepší pro udržení této kategorie něco udělat než jenom čekat co bude (vlastně nebude) dál.

K tomu „neustále někoho omezovat“. Bohužel kategorie Stock je z principu založena na omezení. Pokud chce někdo jezdit kategorii bez omezení má tu možnost v rámci Modified.

Obávám se, že snaha najít a předepsat ...
Bronislav Vykutil  - volný stock 17,5 a set SP 13,5   |Registered |16.05.2010 21:56:15
V Trutnově se o víkendu dala porovnat výkonnost volné verze stocků 17,5 a setu SP 13,5. Najížděné časy byly, dá se říci, totožné, rozdíly byly v maximální rychlosti na rovince (rychlejší 17,5) oproti většímu zátahu 13,5 ze zatáček. Předepsaný regulátor SP fungoval bez problému a pocitově byl stejný jako LRP SXX comp., s kterým jsem jel v Trutnově minule. Teplota motoru 13,5 byla o třídu níže než u motorů 17,5. Co se mi hlavně líbilo, byla výkonová vyrovnanost aut se setem 13,5, auta s motory 17,5 byla podle použité techniky rychlostně značně nevyrovnaná. To bylo pár slov pro srovnání známého a nového k lepší představě o fungování. Osobně jsem rád, že po ročních výkonových a finančních veletočích v kategorii stock někdo našel odvahu předepsat kompletní set (za méně než polovinu peněz než co stojí výkonově stejný 17,5 a stock spec regl) a zajistil tím rychlostní vyrovnanost na svých závodech na delší dobu. Je jasné, že změnu MČR potřebuje a toto je zatím jediná konkrétní představa o novém fungování závodů. Jestli to pomůže i MČR uvidíme po sezóně, každopádně se těším, že snad budou na příští rok představeny jiné a i od jiných, pro nás atraktivnější, koncepce MČR.
Zdenda Beneš  - porovnání   |SAdministrator |16.05.2010 22:07:48
avatar Nevím, jak hodně můžeme brát postavenou trať za relevantní hodnocení, ale je to pravda - Stocky 17,5T a 13,5T best lap okolo 11 vteřin, modely s modified motory okolo 10,5 vteřin. Ostatně mrkněte na kompletní výsledky všech rozjížděk včetně nejrychlejších kol atd.: http://benici.ic.cz/_beny/kv_100515/
Radovan Bryx  - Já jsem byl   |Administrator |16.05.2010 13:45:14
avatar v mailové komunikaci ohledně pravidel na letní MČR. Osobně jsem souhlasil s prvním návrhem, tedy jedna kategorie bez omezení. Ivo (a pátří mu za to jen dík) navrhoval zachovat kategorii Stock a jako člen komise má na návrhy právo. Navíc to podpořil tím, že sám nabídl investici ze svých peněz. Osobně mám na zvolenou regulaci svůj názor, nesouhlasím s tím, že bude šetřit někomu peníze. Už nyní jsem slyšel další verze o motorech, atd. Můj názor, který jsem prosazoval je, že v současné době by bylo pro všechny jezdit jednu kategorii bez omezení. Dnes Vám na Modified stačí tři roky starý motor, regulátor a i baterie. Prostě na Modified dnes potřebujete to nejnovější, ale především ruce. Ohledně výběru značky ať už teď regulací nebo pneumatik níže se nebudu z důvodu střetu zájmu vyjadřovat, ale již v zimě jsem několikrát vedení sekce navrhoval emailem (mohu doložit) vytvoření jasných pravidel výběrového řízení. Potom bychom se my i RCAČR vyvarovali nařčení, že někdo prosazuje některou značku.
Honza Červený   |Registered |16.05.2010 14:28:29
Souhlasím s Ráďou, chci jen podotknout, že katogorii Stock jde omezit a to tím, že se předepíšou jasné technické parametry, jak už třeba regulace, motoru, baterií atd., stejně jako tomu je například u rozměrů auta, a pak nikdo nebude moct napadat prosazování konkrétních produktů a značek. Pokud vaše technika, ať už je jakékoliv značky, bude splňovat předepsané technické parametry, pak je to v pořádku, pakliže ne, najděte si na trhu jiný odpovídající produkt.
Ale určitě pochvala a dík Ivošovi za jeho nápad a iniciativu, kategorie Stock momentálně patří mezi nejoblíbenější a byla by škoda, aby se v rámci MČR nekonala. V případě, že se nějak rozumně pozmění technické regule, sám podpořím závod MČR alespoň svou účastí a doufám, že se přidají i další.
Honza Červený   |Registered |14.05.2010 19:55:37
Já jen čekám, až nám Rheinard poradí, že nejlíp to pojede, když se do auta vys .... a my si do nich všichni začnem sr .... To přece nejde, půjčit si jen tak ňákej regulátor, pánové ....., nebo že by výhoda pro ty co absolvují pravidelně SPCH s touto zajisté nejlepší regulací na světě?
Pouze k zamyšlení ........
Adam Dubák   |Registered |15.05.2010 20:08:41
avatar no panáčku abys to pochopil,tento regulátor byl zvolen pouze proto,aby se katogerie Stock nedostala do nesmyslů, jak ze strany finanční tak rychlosti! Jestli sis toho všiml, vyšel regulátor LRP nevim jak dál a s ním Stock nemá nic společného, protože se to začalo řešit a takhle se to vyřešilo....jedině dobře snad ne?všichni máme stejné podmínky. Kdo tvrdí že je nejlepší?kde sis to přečetl???na MČR byl vypsán ze stejného důvodu a to že to Ivoš pujčí ty ... znamená,že si ho můžeš vyzkoušet a pokud to pro tebe bude příjemné,koupíš si ho a můžeš to jezdit.Ty v tom vidíš něco jiného?
Honza Červený   |Registered |16.05.2010 01:30:52
Tak Adámku, když mi tak hezky říkáš panáčku.

Nenapadám nápad Ivoše, napadám rozhodnutí vedení sekce, které vrcholný závod, čímž by jistě MČR mělo být, využije jako jakýsi testovací závod techniky, s kterou nemá pořádně nikdo zkušenosti. Proto se ptám, jak se přišlo na tento jednotný regulátor? Je dostatečně spolehlivý? Kdo a jak dlouho ho u nás testoval? Oslovilo vedení sekce i distributory jiných značek, jestli by se nechtěli nějakým způsobem spolupodílet na MČR? Navíc myslíš si, že je úspora kupovat regulátor, který jezdec použije jen na MČR a případně SPCH, protože nikde jinde s ním nebude stačit? Říká se: ,, nejsme tak bohatí, abychom si mohli dovolit kupovat levné věci,,, a to platí i v závodech RC aut.

Otázky byly již i ohledně předepsaných kol pro zimní část, proč zrovna XENON, s kterým v té době nebyl nikdo spokojený, protože ráfky praskaly jak na běžícím páse. A už nehledě na kauzu s dvěma šaržemi ráfků, která proběhla na závodech MČR v Hrotovicích atd..

Prostě a jednoduše, český fotbal je tam kde je, jelikož si zněj všichni akorát dělali business a na výchovu hráčů a sport jako takový se kašlalo, hokej je dnes to samé a o českém RC autosportu, ať si udělá každý obrázek sám.

Jednotná technika stejně nikdy nebude, to už máme někde stejné motory, regulátory, kola a co dál? Ložiska, baterky, nebo snad převody? Vždycky to stejně jede někomu rychleji a co pak? Stejné podvozky?

Regionální pořadatel závodů ať si předepisuje a vydělává na čem chce, nikdo k němu přece jezdit nemusí, ale sekce RCAČR, která pořádá MČR by měla fungovat nezávisle. A to se u nás dle mého neděje.

Ať mi jen někdo vysvětlí, dle čeho se předepisuje technika pro MČR? Zasedla třeba odborná komise, jestli ano, měl by z ní být zápis, ale kde? Web RCAČR sekce ELECTRIC TRACK prostě a jednoduše není aktualizován. A stránky Lestru? To je přece soukromý e-shop a nikoliv zároveň informační portál RCAČR, jak to často vypadá.

Jinak kastle děláš špičkový, ty by mi předepsaný nevadily
Jan Havlíček  - Jeniku.....   |Registered |16.05.2010 02:53:37
avatar nemuzu nesouhlasit
Adam Dubák   |Registered |16.05.2010 11:51:22
avatar Tak to děkuji, ale stejně ji ode mě nejezdíš ne?:-)

Jak se rozhoduje tam nahoře nevím,to je jejich věc,nicméně pro mě je tato volba správná,dyt stock má být prostě pomalejší a toho chtěli docílit jednotným réglem opravdovým stockovým a to se povedlo.To že to je SP nebo LRP je snad jedno.

Já nemůžu tvrdit, že je to nejlepší régl a já nevím co,ale prostě s ním je to opravdu stock a proto ty stocky jezdím, protože modified je pro mě nesmyslně rychlej a s tímto réglem mi to vyhovuje,protože o tom ten stock prostě je.
Honza Červený   |Registered |16.05.2010 12:39:16
Nemyslím si, že je to jen jejich věc. Je to věc všech členů, jezdců a klubů. Navíc ani nemůžu souhlasit, že se to povedlo, jelikož se závod MČR v Trutnově nejel.

Můj návrh je najít a předepsat podobně výkonné regulace několika značek a ať si každý vybere. Zabrání ní se tak spekulacím a celá věc se vyčistí.

A pak je to jen na prodejcích a zástupcích konkurenčních firem, jaké podmínky pro jezdce připraví, zda dobrou cenu, bezplatnou výměnu při poruše, nebo jiný servis.

Tak či onak, vydělali by na tom hlavně jezdci a né jeden konkrétní distributor. A o to by mělo jít RCAČR především.

Znovu opakuji, že nikdy to nikomu nepojede úplně stejně a neustále někoho omezovat, tím, že mám moc rozhodnou, že všichni musí jet techniku, kterou zrovna prodávám, to není zrovna férové a příkladné od vedení sekce RCAČR.

A co se týče mé kastle, tak zatím využívám služeb konkurence, ale pokud nabídneš lepší podmínky ...
David Čermák  - rozhodně   |Registered |14.05.2010 13:44:19
dobrá myšlenka podpořit tuto kategorii a Ivošovi palec nahoru.Jinak odpověd na ty regulace by mne taky zajímala..
Ivo Gombík   |Registered |13.05.2010 23:33:31
Omlouvám se nejsem dovozce, ani prodejce.
Tom Knopp  - Ivosi   |Author |14.05.2010 00:37:50
avatar v tuto chvili jsi prodlouzena ruka dovozce i prodejce zaroven :-)
Zdenda Beneš  - ruka neruka   |SAdministrator |14.05.2010 09:56:39
avatar Když jsem psal tento článek, mluvil jsem o tom jak s Ivošem (ten to vymyslel), tak s dovozcem Michalem Bokem. Jasně jsem ze situace pochopil, že tato možnost vznikla v hlavě jen a pouze Ivoše, jelikož nechtěl nechat padnout kategorii Stock v rámci MČR a navíc chtěl zajistit podmínky, které jsou podle mne nejlepší (jednotný regulátor). Michal Bok mi řekl, že o tom moc neví, že je to čistě Ivošova záležitost! Nehledejte spojitosti tam, kde nejsou. Ivoš jen chce, aby měli všichni možnost si to vyzkoušet a hlavně, aby Stocky v rámci MČR neumřely... Snad se to podaří!

P.S.: Ivošovo jméno jsem nemusel v článku vůbec uvádět, ale přišlo mi to správné právě z toho důvodu, že nikdy nebyl a jak znám Ivoše, ani nikdy nebude komerčně řešit RC závody, protože je to jeho koníček a způsob odreagování, ne práce!
Tom Knopp  - myslel jsem to v dobrem...   |Author |14.05.2010 11:13:31
avatar .
Tom Knopp  - ani me nenapadlo   |Author |14.05.2010 11:25:01
avatar ze v tom nekdo mohl hledat spatnost... chjo
Jan Havlíček  - Zdarek   |Registered |14.05.2010 12:35:51
avatar jenom dotazek....Ivo rozhodl, ze se v ramci MCR pojede regl SpeedPassion Cirtix Stock Club Race???
Matěj Řehák  - On   |Registered |21.05.2010 16:52:21
avatar o tom nerozhodl on dal návrh používat stejnej régl,aby MČR bylo vyrovnanější a aby to nebylo místo kategorie stock kategorie modified. A ještě k Honzovi Č. baterie a ložiska dělají doopravdy minimální rozdíl v rychlosti, ale o tom by ses přesvědčil kdyby si jel první nebo druhý závod SPCH na asfaltu.
Daniel Necesany  - aha   |Registered |14.05.2010 00:49:03
avatar o to vice se klanim a sundavam klobouk. Uvidime zda dovozce chytne hozenou rukavici
Daniel Necesany  - Parada   |Registered |13.05.2010 21:16:21
avatar klobouk dolu panove Takhle ma vypadat podpora dovozce.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
Get Adobe Flash player

KOMENTÁŘE


 09.05. - Kubrt Lesní
Povedené video. Zejména jsem b....

 08.05. - Roman Hradecký
To že Lola bouda na této rychl....

 07.05. - Vlahovič Igor
Když je někdo slepý, napřík....

 07.05. - Roman Krejčí
ten Martini v GT, to vypada zaji....

 06.05. - Vlahovič Igor
Těšil jsem se na online report....

 03.05. - Roman Hradecký
Pro letošní rok jsem byl rozho....

 24.04. - Kubrt Lesní
Opravdu vydařené závody a klu....

Get Adobe Flash player
Get Adobe Flash player

POSLEDNÍ DISKUZE


04.05. - 18:01, medleys
Re: Dráha Děbolín 2012
15.04. - 20:05, Sancha
Re: Příbraz 2010-2011 Ca…
15.04. - 20:01, Sancha
Re: Práce kolem dráhy
15.04. - 19:27, Sancha
Re: Vánoční přání
07.04. - 22:25, darth.hokro
Re: Ukaz sveho E-Maxxe
01.04. - 16:00, Astrum32
Vysledky Rc Tabor
.

Podpořte RCmagazine.cz

Líbí se Vám obsah RCmagu, je pro Vás prospěšný a chcete podpořit jeho další rozvoj?

Virtual RC | Poslední články

VRC Pro – virtuální dvanáctiny přichází
Počítačový simulátor pro RC auta VR...
VRC Pro – ukázka jízdy elekter na koberci
Konečně bylo zveřejněno i krátké v...
První úspěšný test VRC Pro!
Tým, který má za úkol vývoj RC simu...
VRC PRO – nové info
Na stránkách virtualrc.com se objevila...

Racing School | Poslední články

VRC - Fort Myers v podání Zdendy Hamáka
Náš seriál virtuálních závodů se ...
Jak na VRC - 3. díl: taktika, nastavení modelu a fígle
Závěrečný díl miniseriálu o simul...
Jak na VRC - 1. díl: úvod a první rady
Se začátkem našeho společného seri...

Tech for Dummies | Poslední články

Slitina 7075 T6 - Co o ní víme a povíme?
Materiál sem, materiál tam...
Tech for Dummies: Li-polka je když...
Baterie typu Li-Pol představují dal&sc...
Tech for Dummies: Rollbar se nastavuje...
Pro to, aby stabilizátor (antiroll bar)...