Rallytrophy upravuje pravidla pro 2009 PDF Tisk Email
Napsal djw   
Pondělí, 18 Srpen 2008 18:13
Pomalu přituhuje i v jiných kategoriích než jen v pověstné 1:10 ET Modified. Nové úpravy pravidel se snaží zajistit férové závodní podmínky i kategorii 1:10 Rally, kde stejně jako ve výše jmenované hraje stále větší roli výkonnost techniky.

Pořadatelé dle našeho názoru nejkvalitnějšího CZ RC Rally šampionátu, Rallytrophy již s předstihem představili úpravu stavebních pravidel pro rok 2009.

Zásadní změnou je zákaz použití pneumatik značky RipMax, které sice zajišťovaly dokonalou trakci, ovšem na úkor jejich enormně zkrácené životnosti. Nebylo výjimkou použití 3 sad pneumatik za jeden závodní den, což činilo závody extrémně nákladné.

Druhou změnou, týkající se mistrovské třídy, je zákaz jakéhokoliv mechanického modifikování pneumatik, zejména tedy prořezávání vzorku.

Třetí změnu nejlépe popisuje lakonické sdělení "Baterie. Bez Omezení". Pro nás z toho vyplývá možnost volby Li-Po, 5cell, 6cell.

Pořadatel šampionátu si od změn slibuje vyrovnání podmínek a také snížení finanční náročnosti závodění. Věříme, že to opravdu pomůže a že více než ochota investovat do techniky bude rozhodovat kvalita pilotů.

Detailní informace na rcrallysport.com


Jaký je váš názor? Je technické omezování cesta hodna následování či nikoliv? Diskutujte níže pod článkem.
Komentářů
Frantin  - ...proč se hádáte..   |Registered |05.09.2008 12:02:57
Konečně taky něco pozitivního!!Go,Mack,Go!!
Vláďa Krejčík  - Proč se hádáte? :-)   |Author |04.09.2008 21:26:15
Jako pořadatel CRC 2009 se směju, jako jezdec brečím. Peněženka taky brečí.

Názor jezdce:
Důvody zákazu nejsou důležité, každý si stejně myslí svoje. Peníze tím ušetří jen ti, kteří nejezdí na RM. Ostatní spolu se mnou budou přes zimu objednávat alternativy, nebo pneu s jiným názvem (už sem se koukal po čínském trhu zda se neprodávají i pod jiným názvem ) :grin .

Jako pořadatel doufám, že jezdci nebudou prořezané pneu vyhazovat, ale přijedou se podívat na některý z podniků CRC 2009 - žádné omezení pneu se nechystá!!! :zzz

P.S. Těším se do Liberce na konec jedné nádherné tratě. Dík DTY
cenek  - není zákaz jako zákaz   |Registered |28.08.2008 12:40:58
Zdravím lidi,já bych RM nezakazoval,k ničemu by to stejně asi nevedlo.Pouze bych navrhoval při jejich použití nějaký přiměřený váhový hendikep do jejich auta nebo nějaké jiné menší omezení...Tím spíš,že to ,že někomu něco zakážeš,ho akorát odradí od svýho koníčka a to přece nikdo nechce.Děláme to všichni pro radost a zákaz není vždy to úplně nej.. řešení.A navíc ani ta nejlepší technika na světě nedokáže nahradit "levý" ruce....
Frantin  - ...odpoveď   |Registered |26.08.2008 14:57:19
opět jsi mě nepochopil Roberte, protože ani nechceš :grin ,mě je totiž úplně jedno jestli byli prořezený nebo ne. Prostě ten den jsi byl nejlepší, všechno Ti sedlo a gumy byli super,já tam GM neměl a těžko by mi pomohli. Neřeším ani problémy... co je tady špatně, když mě porazí někdo novej, prostě je asi lepší, ne??? Mě nepomůžou ani RM(ikdyby byly ze zlata) a když mi pořadatel řekne,že pojedu s tím nebo s tím,tak pojedu. P.S. Spím dobře a nebrečím,chichi. :zzz
EARWIG  - odpověd   |Registered |26.08.2008 14:01:25
Ano Franto zakazuje. Bilinu jsem vyhrál na prořezaných GM blockách a ty jsou od nové sezony zakázané. Nicméně klidně spím a nebrečím.
radek  - Pravidla 2   |Registered |26.08.2008 13:11:36
Ted to napsal Frantin přesně .Je to o jizdním stilu někdo jede RM pořad někdo stale GM .Já stále nechápu proč když teda šetříme mužeme přebírat asi s XY druhu pneu (tohle testování nic nestojí????)Zakázat jedny gumy není šetření peněz ale placání do větru.A co jsem četl pořadatel o penězích nic nepsal ,ale o tom že to ničí trat(Tomu už nevěřím skoro vubec,ale je to jeho slovo a mužem si otom myslet svoje)
Frantin  - ..pravidla 2   |Registered |26.08.2008 12:19:50
Bílina...to je přesně ono Roberte,zajel jsi perfektně a na GM,zakazuje ti je někdo? O tom to právě je, abys mohl použít tem materiál,který ti sedí a vyhovuje, RM nejsou všemocný a vždycky záleží na jezdci. Koukni na celkový pořadí prvních 20-ti a kdo je jede?. Takže FIA se snaží ušetřit prachy asi 5 lidem. Děkuji Frantin
Robin RC Čistá  - každý závod stojí prachy   |Registered |26.08.2008 08:57:46
Měl jsem tu příležitost jezdit na světovou rally s továrním týmem Škoda Motorsport jako mechanik. Nikdy jsem nepostřehl, že by se šotolinové pneu neměnilo za celý závod, ale poznatek je takový, že ŠP se mění podle potřeby i 10 krát za jeden závodní víkend.
A my si přeci hrajeme na světovou rally!
Kdo chce vyhrávat musí investovat!
65% dělají pneu, 20% motor a 15% pilot
Tak ať si to každý přebere po svém!!!
Frantin  - to ???   |Registered |26.08.2008 07:01:40
...jasně :grin ,koupíme si všichni hotový TT01,tam jsou radiály a ušetříme peněz... Dobrej nápad, ne? :zzz
Kosak  - RM   |Registered |25.08.2008 20:20:07
Tak koukám a začínám si myslet,že někteří to berou jen na sebe.Je to asi o tom jak to jde komu na jakém terénu(třeba někomu nesedí mokrý asfalt,ale je lepší na šotolině a aby byl nejlepší musí nasadit kola které mu sedí tak se opravdu proberte a začněte se domlouvat a ne dohadovat.Jde o to najít opravdu kompromis a ne jen hledat rozpor.Dejte každý návrh a pak se může třeba hlasovat.Zatím se jen dohadujete a nic z Vás nepadá.
EARWIG  - ???   |Registered |25.08.2008 20:08:44
Snad si Koforde nemyslíš, že je to kvůli tobě??? Byl jsem přítomen mnoha diskuzí na toto téma a vždy se hovořilo o zabrzdění výdajů na závody. Nikdy a opakuji nikdy se nemluvilo o tom, že je to opatření zaměřené proti tobě!!!
Kosak  - RM   |Registered |25.08.2008 20:07:45
Pánové připadá mi to,že jsou tu chlapci ze školky a hádají se o hračky.Já RM nejedu protože mi to na nich nejde(ostatně řeknete ,že mi to nejde na ničem)to je jedno,ale za sezonu jsem ojel tři sady GM(jsou dražší než RM)tak je taky zakažte.Ne teď vážně dával jsem návrh ať se dá možnost pro pořadatele nechat použití RM třeba jen na některé náročné RZ(dle povahy a nebo počasí)to neprošlo.Pak se dají zakázat také DUNLOPY,protože na vodě drží pak TAMIYA RB protože nedrží.atd.Tak trochu rozumu a doufám,že ve Stráži budou hlavy chladné a konstruktivní.
radek  - RM   |Registered |25.08.2008 15:58:14
přece snad nejedeš všude RM aby jsi jel 10-15 závodu na Rm to je blbost konkretně v serialu rally trophy sem jel pouze 2 letošní závody na RM a co se z toho stalo vidíme
EARWIG  - pravidla2   |Registered |25.08.2008 14:38:41
Pak se mi líbí, že mě tady Frantin označil za někoho, kterého rally nebaví, který vlastně umí jen jezdit na asfaltu s vysokým gripem. Asi to bude proto, že letošní Rally Bílina se jela na asfaltu...

Konečně už pochopte, že pořadatele k tomuto rozhodnutí vedla snaha ušetřit naše peněženky. Jak píše Robin, že mu jedny RM na závod stačí je přece špatně. Jedny šotolinové pneu musí stačit na celou sezonu a nejlépe na dvě!! Za sezonu rally specialisti odjefdou 10-15 závodu a nedají přece 4000-6000,- jen za pneu!!!

Možná jsem jenom z chudého kraje a tak tomu nerozumím...
EARWIG  - pravidla   |Registered |25.08.2008 14:33:35
Nevím, proč tady diskutující stále argumentují třemi sadami za závod. Ano, možná přehnané tvrzení (o jehož pravdivosti se vedou diskuze i na závodech), ale rozhodně to není jádro problému. To že tady DJW toto napsal, tak neovlivnilo rozhodnutí pořadatelů. Ti takto rozhodli i bez toho.
Pak se mi líbí, že zastavači RM je vlastně používají jen pro radost jízdy ve smyku! To je už úplně zcestné. Pokud je pro ně jedinou radostí jezdit rally smykem, tak doporučuji na šotolinu použít slicky a mají radosti na rozdávání.
Robin RC Čistá  - dodatek   |Registered |25.08.2008 11:34:20
Ještě k RM, neměly by je zakazovat ale jen omezit.Připadá my to jako příprava pravydel na tělo ze strany pořadatelů veřte že s vyházenou tratí to nemá vůbec nic společného to je věc se kterou musí pořadatel počítat, jsem zvědavej jak chcete jet Rally Cyprus bez RM .Jedna sada na závody přece stačí nevým o nikom kdo by měnil tři sady za závod .a kdo chce jezdit(grip)a ne si vymíct nádherně pár zatáček tak atˇ si jezdí asfalt :upset Kazdý z nás to přece jezdí pro ten pocit jízdy a hlavně pro zábavu
Pozdrav všem fandům co vymetaj nejen zatáčky na Rally Trophy :grin
Robin RC Čistá  - Pořadatelům na dveře   |Registered |25.08.2008 11:05:56
Každý den s Frantinem řešíme zákaz Rm na Rally Tropy ,není to tak dlouho co jsem diskutoval se( Zdrážou a Deputym) ohledně zákazu pneu a bylo my řečeno že když začnu zakazovat pneu tak přestanou lidi jezdit na závody a to přece nechceme :cry A JE TO TADY zákazy se obnovují
alehčí baterie se povolují takže Páni Kluci,
zase na tom všem budou byti jen ti co nebudou mít dostatek financí na lehčí ALE dražší zdroje,
když pneu tak i váha vozu ti co budou jezdit lehčí zdroje by měly dovažovat své vozy na minimální váhu ostatních slabších(finančně) jezdců tak jako ve světě
:?
Frantin  - ...zametači   |Registered |22.08.2008 05:49:11
Roberte,vím,že pro tebe jsou rallyový závody jen okrajovou záležitostí a hlavně tě baví okruhy, tak mi neříkej jak se má jezdit šotolina. Mám speciál WRC a ne Mitsubishi IX. třídy"N"!Největší uspokojení je když to před zatáčkou můžeš dobrzdit dveřma napřed a pak to tam kejvnout,poslat,...nádhernej pocit!!!!Tohle tobě nic neříká,každopádně se vždy těším na pekelný souboje s tebou :zzz !Neznám Koforda,Hejkala ale s jejich názorama prakticky souhlasím.
martinmb  - novinarska prace   |Registered |21.08.2008 17:49:26
Bylo to ,,rýpnutí,,do novinářů Nepletu si ani příčinu ani následek.Jen jsem byl zvědavý jak často se jelo na 3 sadách pneu....Dobře jako novinář jsi bral info od pořadatelů,tak se budeme muset obrátit s dotazem tam.
djw  - novinarska prace   |Registered |21.08.2008 17:30:35
avatar martine, neplet si, prosim, pricinu a nasledek, sleduj kauzalni vztah. tenhle claaaanek vznikl jako reakce na zmenu pravidel uverejnenou poradatelem sampionatu a tedy nenastala situace, ze by se poradatel teprve na zaklade clanku jal konat.

bylo by asi zajiimave mit takovou moc, nicmeene ji nemaam.) jsem jen novinar, nic vic
EARWIG  - Koford   |Registered |21.08.2008 17:20:25
je tady vášniová diskuze a neznám človeka za tímto nickem - koford. Napište mi někdo o koho se jedná. Já si pod tímto nickem nikoho nevybavuji. Nebo sám dotyčný at mi to napíše třeba do emailu. Dík.
martinmb  - široká stopa   |Registered |21.08.2008 17:03:37
Ahoj,to že jedu divoce po rovinkách není kolama,ale rukama.Viz.Rally Akropolis kde jsem byl ve vtipném komentáři zařazen do této skupiny zametačů,ale startoval jsem tu na kolech ARP.Mohl by nám autor článku osvětlit informaci kolik lidí a při kolika závodech používalo 3 sady pneu na závod?Většina z vlatní zkušenosti ví,že na RM je na určité trati rychlejší než na ostatních pneu.Přesto mi zákaz pneu nevadí.
radek  - WRC= honba za dokonalostí   |Registered |21.08.2008 16:44:55
Stále nevím duvod proč zakázat jedny pneu oni nejsou lepší a draší pneu?Akorát nás to bude stát spoustu peněz než na ně přijdeme Ty lidi si je stejně najdou a když máš něco v rukách a najezdíš několik hodin mněsíčně někde to znát je.Proč už nepředepsat jedny pneu.Tohle rozhodnutí ohledně zákazu jedněch pneu bylo dost okaté
radek  - TO JZD   |Registered |21.08.2008 16:34:24
Nechceš snad říci že pne ripmax zničí o poznání více dráhu nežli jiné pneu :eek Není to spíš tím že se po trati proběhne 50 lidí?A kdy jste na to přišli po Debři kde se na trati prohání daleko silnějši auta a trat ničí daleko více ,ale tady snad k ujmně trati nedošlo ale někteři zavodníci neskousli naskok několika jezdcu kteři na pneu startovali od začátku.Nebo snad v Hradku kde pršelo a bylo to hodně znat jak se trat vymetala ripmaxama :? Zkus jinej duvod nežli ničení tratě to že pojedeš o 5sekund pomaleji trat nezachrání.
EARWIG  - zametači   |Registered |21.08.2008 16:14:18
Franta to v posledním komentáři správně nakousnul, a já to proto doplním. Konečně (snad) budeme zase jezdit rc modely po dráze a ne s nimi zametat i na rovinkách. Mě RM nevyhovují, ale i já jsem na nich podstatně rychlejší, a toho se nejvíc bojím, že za vidinou úspěchu mě bude stát každý závod jen za pneu 800,- Kč.
Frantin  - RM1   |Registered |21.08.2008 13:05:05
Ahoj Jirko, víš že taky pořádáme závody, ale s tím už jsme nějak smířený, že po závodech musíme vše nahrabat zpět, popřípadě navést nový materiál. Jen se bojím, že už nenajdu tu správnou gumu, která mi umožní tak krásně klouznout a pak zabrat(nejsem zastáncem gripu jako dráhaři) a rozhodně nechci opusti tento šampionát z těchto důvodů. Ahoj v Portugalsku.Frantin
jiri  - RM2   |Registered |21.08.2008 12:26:34
Co se ale může stát je to, že těchto pořadatelů fandů začne ubývat, s odůvodněním že "si radši udělám doma srandamač, než aby mi to 40 šílenců celé rozrylo". Povolení jen jedné sady RM na závod je sice hezká myšlenka, leč těžko kontrolovatelná a prokazovatelná. To zase ten chudák "fanda pořadatel" musí sehnat nebo zaplatit nějakou duši, která se o toto bude starat. Ještě že to děláme vše pro zábavu, podmínky budou pro všechny stejné a zase bude rozhodovat to, co má člověk v pazourech a né na ráfkách
jiri  - RM1   |Registered |21.08.2008 12:15:52
Fando, sám mám nakoupené ještě 2 nové sady RipMaxu, prořezané GM, na Akropoli jsem dojel na bedně díky Ripmaxům a přesto jsem se zasazoval o toto, aby byly zakázané. Nejde jen o pocit závodníků komu to na nich jde a komu ne, jde také o to kdo bude schopen tyto závody pořádat. Pokud vím, tak zatím žádný pořadatel se tím neživí a musí závod nějakým způsobem zadotovat ať už penězi nebo prací. Ne každému se po závodě chce celou trať znovu rekonstruovat jen kvůli tomu, aby nejrychlejší jedinci byly o pár sekund ještě rychlejší. S odstupem času to ani nikoho moc nezajíma.
radek  - Jedny zakázat ???????   |Registered |21.08.2008 10:37:09
Je to přesně jak napsal Hejkal čím víc budeme omezovat tak tím větší podvody budou jsme přece češi.Samozřejmně to bude ještě draší.Jak jsem psal předepsat jedny pneu OK ,ale jedny zakázat co když se najdou ještě lepši a draši co potom?????Proč nezakážem třeba střídaky jsou drahy a zbytečny a takhle bychom mohli pokračovat ,třeba zakazat podvozky Xray atd.Jednou je to podle prezentace MS a tutíž TOP republiky ,ale jak to vypadá asi ne.Tento serial u mně klesá ze samého vrcholu prudce dolu :cry
Frantin  - ....co mi nevyhovuje zakážu   |Registered |21.08.2008 09:01:39
Ahoj lidi ,naprosto s vámi souhlasím(Earwig,hejkal),kdyby zástupci FIA vyhlásili , že příští rok se pojedou jen jedny gumy(je mi jedna jaký třeba GM) bylo by vše v pořádku,ale toto "nešťastné" rozhodnutí chápu jako diskriminacici těch jezdců, kteří používající tyto pneu! Všichni víme,že tyto pneu "domácím" nevyhovují.Pokud chci jezdit tento vynikající a prestižní šampionát, tak musím počítat, že dám za gumy o 600,- víc(proti pneu GM/ za rok,což je korunová záležitost proti celkovým nákladům).Frantin
Tom Knopp  - dodatek   |Author |21.08.2008 08:00:52
avatar jeste chci upozornit na fakt, ze byly a jsou pokusy se sjednocenim jednech pneu na celou sezonu... pak se zacinaji delat pokusy se zmekcovadly atd... nasledne stejne dojde k povoleni dalsi sady pneu, takze puvodni predsevzeti jsou pryc.

Cim vic omezeni, tim vetsi podvody a tim drazsi zavody....
za svuj zavodni zivot jsem videl takovych podfuku, ze snad napisu knizku :-)
Tom Knopp  - jsem zmaten   |Author |21.08.2008 07:56:36
avatar jen pro upresneni, v silnicnich kategoriich se pouzivaji tyto zpusoby omezeni pneumatik:
- jeden vyrobce
- jeden vyrobce A omezeny pocet sad na zavodni den
- jeden vyrobce A omezeny pocet sad na rozjidky a finale zvlast.

variant je jiste vic. Pokud uz musite vymyslet omezeni, tak omezeni jedne sady na jeden zavod (oznacene pred zavodem).

Nicmene, je to rally, laborovani s pneu, ruzne povrchy, tohle omezeni mi prijde v primem rozporu s duchem rally.
P.s. neexistji levne zavody, zpocatku ano, pak stejne prijde prvni, co to zacne hnat jinam :-)
EARWIG  - ripmax   |Registered |21.08.2008 07:07:03
podle mě je to velice správné rozhodnutí. Já bych šel ještě dál a nařídil bych pouze jedny pneu (tak jak je to třeba v okruhových seriích). Stačilo by vybrat pneu, které vydrží celou sezonu - GM blocky, nebo Rally blocky od Tamiye.
Nechápu, jak může někdo napsdat, že jsou Ripmaxi levný, když spotřebuje dvě sady za závod.... Ani Franta na tom nebude levně, když kupuje novou sadu na každý druhý závod...
Frantin  - ... co mi nevyhovuje zakážu!   |Registered |20.08.2008 20:16:20
...tak tenhle článek mě dostal a bude chvíli trvat než ho strávím,plně s tebou souhlásím KOFORDE, jsou to jedny z nejlacinějších pneu na trhu a plně uspokojují můj styl jízdy. Taky jezdím RallyTrophy,jak hrdě a právem říká pořadatel: " Vítáme Vás na neoficiálním mistroství světa rc řízených ....atd",jsou tu opravdu Ti nejlepší, kteří jsou nám vzorem a od kterých se můžeme stále učit a zdokonalovat!Nepatřím mezi špičku jezdců, kteří dokáží za závod ojet 3sady ripmaxů :? :? a s nikým takovým,jsem se ani nesetakal! Mě stačí sada na 2 závody, naštěstí je zde málo místa na můj názor nebo.... ig
radek  - proč zrovna tyhle proč ne XXXXXX   |Registered |20.08.2008 14:40:12
Docela by mně zajímalo kdo nasazoval během jednoho dne 3 sady novích pneu :eek :eek :eek A proč je zakazovat když jsou to nejlevnější pneu na trhu :? A taky nechápu když se něco omezuje proč se nepředepíše jedna věc ,ale jedna se zakáže oni nejsou lepší a draší pneu
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
Get Adobe Flash player

KOMENTÁŘE

Get Adobe Flash player

POSLEDNÍ DISKUZE


29.01. - 11:55, Astrum32
CalcRC 2 0 program pro r…
16.01. - 18:42, boby123
Mohelnice 1:6 buggy 25.2…
13.01. - 17:47, Katiplus
Borrow money online
09.01. - 21:54, C...arlos
Konverze Savage X SS na …
09.01. - 13:49, darth.hokro
Re: výměna morotu- poraď…
06.01. - 07:47, darth.hokro
Koupím díly na E-Maxx 39…
.

Podpořte RCmagazine.cz

Líbí se Vám obsah RCmagu, je pro Vás prospěšný a chcete podpořit jeho další rozvoj?

Virtual RC | Poslední články

VRC Pro – virtuální dvanáctiny přichází
Počítačový simulátor pro RC auta VR...
VRC Pro – ukázka jízdy elekter na koberci
Konečně bylo zveřejněno i krátké v...
První úspěšný test VRC Pro!
Tým, který má za úkol vývoj RC simu...
VRC PRO – nové info
Na stránkách virtualrc.com se objevila...

Racing School | Poslední články

VRC - Fort Myers v podání Zdendy Hamáka
Náš seriál virtuálních závodů se ...
Jak na VRC - 3. díl: taktika, nastavení modelu a fígle
Závěrečný díl miniseriálu o simul...
Jak na VRC - 1. díl: úvod a první rady
Se začátkem našeho společného seri...

Tech for Dummies | Poslední články

Slitina 7075 T6 - Co o ní víme a povíme?
Materiál sem, materiál tam...
Tech for Dummies: Li-polka je když...
Baterie typu Li-Pol představují dal&sc...
Tech for Dummies: Rollbar se nastavuje...
Pro to, aby stabilizátor (antiroll bar)...